Campo DC | Valor | Idioma |
dc.creator | Santos, Taís Embelina dos | - |
dc.date.accessioned | 2022-03-30T21:10:35Z | - |
dc.date.available | 2013 | - |
dc.date.available | 2022-03-30T21:10:35Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufba.br/handle/ri/34975 | - |
dc.description.abstract | The present work is the result of a bibliographic research on the interaction between children in the context of Early Childhood Education institutions. You traditional studies on developmental psychology and the recent discoveries about the sociology of childhood have outlined significant discoveries
regarding the understanding of the peculiarities of children's culture, as well as as well as child development as a whole. The course of work was composed by carrying out a literature review from authors who approach significant theoretical concepts on the subject in question. You main authors consulted were: Corsaro (2011), Vigotsky (2007), Piaget (2012), Sarmento and Gouvea (2009), Müller and Carvalho (2009). based on the theoretical propositions of these authors about interactions, we sought to establish a dialogue in the sense of knowing and understanding the benefits of interactions between children for their social development. In conclusion to be of extreme importance of interaction between children in all aspects of their socialization, as well as its contribution to the transformation and perpetuation of the social-cultural reality in which it is inserted. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal da Bahia | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | interação | pt_BR |
dc.subject | Socialização | pt_BR |
dc.subject | Educação Infantil | pt_BR |
dc.subject | Criança | pt_BR |
dc.title | Interação entre crianças no contexto da educação infantil | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFBA | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | pt_BR |
dc.contributor.advisor1 | Santos, Marlene Oliveira dos | - |
dc.contributor.referee1 | Santos, Marlene Oliveira dos | - |
dc.contributor.referee2 | Monteiro, Heloísa Helena Tourinho | - |
dc.contributor.referee3 | Varandas, Daniela Nascimento | - |
dc.description.resumo | O presente trabalho é fruto da realização de uma pesquisa bibliográfica sobre a interação entre crianças no contexto das instituições de Educação Infantil. Os tradicionais estudos sobre a psicologia do desenvolvimento e as recentes descobertas sobre a sociologia da infância tem delineado descobertas significativas no que tange a compreensão das peculiaridades da cultura das crianças, assim como do desenvolvimento infantil como um todo. O percurso do trabalho foi composto pela realização de uma revisão de literatura a partir de autores que abordassem conceitos teóricos significativos sobre a temática em questão. Os principais autores consultados foram: Corsaro (2011), Vigotsky (2007), Piaget (2012), Sarmento e Gouvea (2009), Müller e Carvalho (2009). Com base nas
proposições teóricas destes autores sobre as interações, buscou-se estabelecer um diálogo no sentido de se conhecer e compreender os benefícios das interações entre crianças para o desenvolvimento social delas. Concluindo-se ser de extrema importância a interação entre crianças no que tange todos os aspectos de sua socialização, assim como de sua contribuição para a transformação e perpetuação
da realidade socialcultural em que esteja inserida. | pt_BR |
dc.publisher.department | Faculdade de Educação | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Pedagogia (FACED)
|