Campo DC | Valor | Idioma |
dc.creator | Montenegro, Alexandre da Silva | - |
dc.date.accessioned | 2023-03-08T13:33:35Z | - |
dc.date.available | 2023-03-08T13:33:35Z | - |
dc.date.issued | 2022-04-08 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufba.br/handle/ri/36691 | - |
dc.description.abstract | This final conclusion work is composed of a Memorial, which narrates his life and professional trajectory as a jazz teacher and musician. It also concerns the educational projects that led to the development of this research. In addition to bringing the contributions of the disciplines, practices and guidelines that permeated the activities developed in the Professional Master of Music Education.
It also has an article entitled "Teaching-learning performance dynamics for instrumental jazz music in the Bahian scenario", where it addresses issues related to Music Education, bringing reflections on Jazz in Bahia and presenting pedagogical-musical proposals developed in times of pandemic, using digital tools such as Podcast.
At the end, in the Appendix, the Reports of Supervised Professional Practices carried out during the course are included, highlighting the musical practices as a teacher and jazz artist, in addition to the Final Product, which constitutes didactic material for the Music Education scenario. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal da Bahia | pt_BR |
dc.subject | Jazz | pt_BR |
dc.subject | Educação musical | pt_BR |
dc.subject | Podcast | pt_BR |
dc.subject.other | Jazz | pt_BR |
dc.subject.other | Music education | pt_BR |
dc.subject.other | Podcast | pt_BR |
dc.title | Dinâmicas performáticas de ensino-aprendizagem para a música instrumental do Jazz no cenário baiano | pt_BR |
dc.type | Dissertação | pt_BR |
dc.publisher.program | Coleções por área do conhecimento | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFBA | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::MUSICA::INSTRUMENTACAO MUSICAL | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::EDUCACAO ARTISTICA | pt_BR |
dc.contributor.advisor1 | Doring, Katharina | - |
dc.contributor.referee1 | Doring, Katharina | - |
dc.contributor.referee2 | Oliveira Filho, Pedro Amorim | - |
dc.contributor.referee3 | Santos, Marcos dos Santos | - |
dc.creator.Lattes | https://lattes.cnpq.br/ | pt_BR |
dc.description.resumo | Este trabalho de conclusão final é composto por um Memorial, que narra a vida e a
trajetória profissional como professor e músico de Jazz. Também diz respeito aos
projetos educacionais que conduziram ao desenvolvimento desta pesquisa. Além de
trazer as contribuições das disciplinas, práticas e orientações que permearam as
atividades desenvolvidas no Mestrado Profissional de Educação Musical.
Também dispõe de um Artigo intitulado “Dinâmicas performáticas de ensinoaprendizagem
para a música instrumental do Jazz no cenário baiano”, onde aborda
as problemáticas relacionadas a Educação Musical, trazendo reflexões sobre o Jazz
na Bahia e apresentando propostas pedagógico-musicais desenvolvidas em tempos
de pandemia, utilizando-se de ferramentas digitais como Podcast.
Ao final, no Apêndice, estão inclusos os Relatórios das Práticas Profissionais
Supervisionadas realizadas durante o curso, evidenciando as práticas musicais como
docente e artista de Jazz, além do Produto Final, que se constitui como material
didático para o cenário da Educação Musical. | pt_BR |
dc.publisher.department | Escola de Música | pt_BR |
dc.type.degree | Mestrado Profissional | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Dissertação (PPGPROM)
|